Hudební mládež ČR Společnost přátel J.Ježka Kazoo orchestra Časopis TAM-TAM Hud. škola YAMAHA Hudební výchova

Hudební mládež ČR

      Organizace uznaná MŠMT
      pro oblast práce s dětmi a mládeží



 Jméno a příjmení: 
• Proč se stát členem HM?

• Nová registrace

 Heslo:    


Články  

TAM-TAM


  Diskuse

Osobnost týdne - Klára Mikulková Vydáno: 11.5.2008
Autor: Jituš Nebeská, Baruš Scholzová
4812 čtenářů



Jsi stále milá a usměvavá. Máš nějaký recept na permanentně dobrou náladu? Helena Novotná

Nemám permanentně dobrou náladu, ale milá a usměvavá jsem určitě po mamince. Kdo ji zná, tak se mnou bude souhlasit.

Setkala jsi se už někdy ve své profesi s vlažným potleskem, popř. kritikou? A pokud ano, nutí tě tato/tyto negativní reakce k zamyšlení, nebo si z nich nic neděláš? Helena Novotná

S vlažným potleskem jsem se setkala, ale už přesně nevím kdy a kde to bylo. Na takové zážitky herec raději zapomíná. Pokud se představení nepovede, nebo se divákům nelíbí, zpravidla za to nemůže jen jeden člověk. (Pokud to není divadlo jednoho herce, kdy si někdo napíše scénář a pak se sám režíruje.) Odbornou kritiku uznávám, ta vlastně pomáhá.

Máš větší strach z toho, že budeš mít okno na jevišti, anebo že se trhnou dveře od hlediště? Helena Novotná

Větší strach mám z toho že budu mít okno na jevišti. S plným hledištěm jsem spokojená, ale když se dveře netrhnou během představení směrem ze sálu, není to dobré.

Vedeš Hudební školu Yamaha ve Zlíně a věnuješ se hudební výuce malinkých dětí. Přináší tahle práce něco Tobě samotné? Jak to ovlivňuje tvůj pohled na svět? Miron Šmidák

Pocit, že dělám něco zajímavého a zároveň rozvíjím dětské nadání a jejich hravost a fantazii. Přijde mi to jako smysluplnější práce, než stát na jevišti a interpretovat něčí myšlenky a názory na divadelní zpracování. Práce s dětmi mě naplňuje víc než herectví.

Co je podle tebe v hudební škole při práci s tak malými dětmi nejdůležitější? Miron Šmidák

Nejdůležitější je být hodně kreativní, vnímavý a dávat jim stále najevo zájem o to, co právě dělají. A hlavně mít je rád.

Když se zrovna nevěnuješ divadlu ani hudbě, jaké máš další zájmy? Miron Šmidák

Flamenco, snowboarding, paličkování, orientační běh. To je aktuální výběr.

Když pomineme stříbrný zapalovač, hodně divný balíček karet a mimo scénu pořádnou sekeru, jakou nejbrutálnější rekvizitu jsi kdy použila? Jan Hajič

To je asi samopal. V naši absolventské inscenaci Tři ženy navíc v divadle Mandragora. Čekaly jsme na Jamese Bonda. Ten nás nakonec zachránil. A my jeho taky.

Je lepší hrát divadlo nebo učit děti hrát na hudební nástroje? Pavel Smrkovský

Nejlepší je učit děti hrát divadlo. A do toho zapojit i nějaké hudební nástroje.

Jaká byla Tvoje nejzajímavější divadelní role? Jitka Nebeská

Hrála jsem brutálního násilnického chlapa v černé kožené bundě, s cigaretou. Vůbec mi to nešlo. Ale možná to byla spíš role Viktorie Learové v inscenaci Lord Nesmysliterátor, protože tu roli jsem mohla vytvořit sama pro sebe a byly tam různé divadelní prostředky.



Děkujeme Klárce za inspirativní odpovědi (no kdo by nechtěl učit malé dětičky nebo se projet na snowboardu) a již teď se můžete těšit na příští Osobnost - bude jí členka výboru HM, lektorka břišních tanců a ředitelka festivalu Duhová bouře Marcela Salajková. Jakýkoli zajímavý dotaz je vítán na adrese barus.jitus@hudebnimladez.cz - pište a budete odměněni… :-)

Rozhodnutím Klárky Mikulkové vyhrává cenu za nejoriginálnější otázku (s oknem a dveřmi) Helena Novotná - gratulujeme!

Autor: Jituš Nebeská, Baruš Scholzová
Vydáno: 11.5.2008
4812 čtenářů
vytisknout článek




Hlavním sponzorem Hudební mládeže ČR je firma Ventima, s.r.o.


© Hudební mládež ČR